WwW.HaYs.MaM9.CoM

بسـ،ـم،ـ الـلـه الرحـم،ـن الرحـيـ،ـم،ـ

منتديات هـيــ^_^ــس ترحب بكمـ
انتا هنا في عالم المهيساتيه اوعى تكشر
هنا احلى لمه لاحلى تهيس في الدنيا ا
هيس تعيش كويس
فكر جديد للتهيس

لمراسلة الادارة
tmalem3ak@yahoo.com
WwW.HaYs.MaM9.CoM

بسـ،ـم،ـ الـلـه الرحـم،ـن الرحـيـ،ـم،ـ

منتديات هـيــ^_^ــس ترحب بكمـ
انتا هنا في عالم المهيساتيه اوعى تكشر
هنا احلى لمه لاحلى تهيس في الدنيا ا
هيس تعيش كويس
فكر جديد للتهيس

لمراسلة الادارة
tmalem3ak@yahoo.com
WwW.HaYs.MaM9.CoM
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

WwW.HaYs.MaM9.CoM

** هـيــ^_^ــــس تـعـيـش كـويـس**

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا مش رومـانســى !!!

كاتب الموضوعرسالة
TIMO
•-«[ A d M ! N ]»-•
•-«[  A d M ! N  ]»-•
TIMO

ذكر

انا مش رومـانســى  !!! Empty
مُساهمةموضوع: انا مش رومـانســى !!!   انا مش رومـانســى  !!! Icon_minitimeالجمعة فبراير 27, 2009 5:43 pm

انا مش رومآنسى !!!!

انا مش رومـانســى  !!! 152179335

القمر

البنت دي زي القمر .. لا دي أجمل من القمر .. قمر 14 يا ناس..!!

كلام كتير بسمعه لما حد بيعلق على جمال إحدى بنات حواء أو العكس – ودا طبعا قبل ما يتعمل update للمصطلحات دي بمصطلحات روشة تناسب لغة العصر زي مزة مثلا!!- يرجع مرجوعنا للمصطلح قمر , الناس كلها شايفة القمر جميل لدرجة مدحهم لبعض بتشبيه الفرد لغيره بالقمر .. مش عارف أنا ليه مش شايف كدا؟!

أنا بشوف القمر دا مجرد بقعة بيضاء في سماء سوداء بلا أي معنى ولا هدف لأاني أصلا مش مقتنع بفكرة إن القمر بينور ليالينا إلا لو كان نوره دا زي نور الضيوف كدا اللي بنقول لهم دايما نورتونا أو نورتوا البيت مش عارف ليه!!

وبالتبعية طبعا عمري ما شفت القمر رومانسي لأن معلوماتي الجغرافية عنه بتقول إنه مجرد مساحة صخرية مفيهاش أي حياة .. تبقى فين الرومانسية بقى ؟!

النيل

واحد واخد خطيبته وبيتفسح معاها ع الكورنيش ومشاهد مكررة للحبيبة اتنين اتنين فوق كوبري قصر النيل , وفي حديقة احمد رامي اللي في المنيل وكل الأماكن اللي زي دي , وصديقي يقول لي النيل دا صاحبي اللي بشكيله همي وارتاح!!

أيضا ليه معرفش عمري ما حسيت الإحساس دا مع النيل ولا أدري سببا لربطه بالرومانسية والراحة النفسية , عمري ما وقفت على النيل وملقتش الزبالة على جانبيه أو في مجراه ولا عمري شفت مياهه بلون غير الأسود وطول عمرها راكدة ولا تحرك أي مشاعر .. هي فين الرومانسية؟!

حليم

كل المحبين بيسمعوا حليم لأن صوته فيه احساس كل العشاق ,, لو مش بتسمع حليم لما تحب هتسمعه ,, حليم دا اسطورة الحب في كل زمان ,, يالهوي هو فيه زي حليم..!!

وآديني حبيت وبرضه لا حبيت حليم ولا اتأثرت به ولا عمري حسيته غير في غنوة واحدة اسمها عدى النهارد ودي كان بيحب فيها مصر بجد مش تمثيل.

أنا بقى عايش رومانسيتي شكل تاني , بعيشها رحلة بين ورقتي وقلمي , وبعيشها في لون سماء صافية بترسملي سحابة شكل حبيبتي , وبعيش رومانسيتي مع محمد فؤاد أصله بيترجم إحساسي بالضبط لا بيقلل منه ولا بيزودها ويأفور . تفتكروا عشان مبحبش النيل ولا القمر ولا حليم أكون مش رومانسي؟! .. شيء غريب إنك تربط احساس التاس بالحب مهما كان اختلاف طرقهم في استشعار الاحساس دا بتابوهات الناس تفضل ترددها وتتعامل معاها وهي لا فاهماها ولا حسها..!!
https://hays.mam9.com

انا مش رومـانســى !!!
صفحة 1 من اصل 1